Verkopen via Bol.com beginnen

Producten Verkopen op Bol.com? De Ultieme 7 Stappen Startersgids!

Hoe moet je effectief verkopen via Bol?

Iemand vinden die nog nooit iets bij Bol.com heeft besteld, is al een prestatie op zich. De webwinkel wist in 2018 een omzet te behalen van ongeveer 2 miljard euro, waarmee een slordige 40% werd gerealiseerd door de ruim 21.000 verkooppartners.

Deze cijfers zeggen genoeg. Er ligt heel veel potentie bij Bol.com. Als je het slim aanpakt en weet waar je mee bezig bent kun je veel geld verdienen met het verkopen via Bol.com.

Zelf draai ik al een hele tijd een winstgevende verkoopstrategie via Bol.com. Iedereen die graag vanuit zijn eigen relaxte fauteuil geld wilt verdienen kan dit doen. Als je maar bereid bent om de nodige verdieping en tijd eraan te besteden.

Om het je zo makkelijk mogelijk te maken heb ik deze ultieme startersgids voor je opgesteld. Hierin leer je alle ins en outs over het verkopen via bol.com. Ook leer ik je hoe je de competitie slimmer af bent en hoe je moet omgaan met de provisiekosten van Bol.com.

Het begin van verkopen via Bol.com

We beginnen met een stukje geschiedenis van Nederlands' grootste webwinkel. Op 30 maart 1999 ontstond er een grote verschuiving in de manier waarop wij konden winkelen. Bol.com begon met de verkoop van 140.000 Nederlandstalige boeken, maar breidde haar assortiment al snel uit volgens de onderstaande tijdslijn.

De Bol.com 'evolutie' in een notendop

1999 – Lancering van Bol.com en start met handel in verkoop van Nederlandstalige boeken
2000 – Het uitbreiden en verbreden van het assortiment met cd’s, films en series.
2001 – Vanaf nu zijn Engelstalige boeken aan het assortiment toegevoegd.
2002 – In dit jaar deed Bol.com hun 3 miljoenste verkoop
2004 – De verkoop van elektronica begon (denk aan dvd-spelers en videocamera’s).
2005 – Bol.com bleef haar assortiment maar uitbreiden en kwam met mobiele telefoons.
2007 – De mogelijkheid om zelf boeken via Bol.com te verkopen!
2009 – Bol.com denkt ook aan de kleintjes en opent haar digitale speelgoedwinkel.
2010 – Vanaf nu is het ook mogelijk dat onze zuiderburen producten bij Bol.com kunnen aanschaffen
2011 – De mogelijkheid om als bedrijf of ​ondernemer te gaan verkopen via Bol
2013 – ​Het assortiment wordt uitgebreid met klus- en tuinmateriaal
2015 – Bedrijven en ondernemers (die via Bol.com verkopen), kunnen nu ook hun logistiek laten regelen.
2016 – Doorbreken van de grens van 1 miljard euro.

Het moge duidelijk zijn dat Bol.com goed weet waar het mee bezig is. Er zijn een aantal doorslaggevende momenten te zien in bovenstaande tijdlijn.


In 7 Stappen zelf verkopen via Bol.com

Je zou bijna gek zijn om NIET te verkopen via Bol.com; is bijna mijn idee.

Ik vergelijk het verkopen via Bol.com eigenlijk met het hebben van een fysieke winkel. Bij wijze van spreken had ik eerst een fysieke winkel in een zijstraat, zonder veel langslopend publiek. Door Bol als verkoopplatform te gebruiken heb ik een winkel in een drukke winkelstraat, met veel exposure en geïnteresseerd publiek.

Uiteraard stijgen de sales aanzienlijk wanneer je de winkel aantrekkelijk maakt en goed inricht. En doordat Bol.com een extreem groot klantenbereik heeft opgebouwd, zijn ze bereid deze te delen. Maar daar willen ze, logischerwijs, wel voor gecompenseerd worden. Deze compensatie zal later in dit artikel worden besproken.

  • Laten we beginnen bij JOUW weg om te gaan verkopen via Bol.com.

Stap #1: Aanmelden als verkoper

Loop deze checklist eerst na

Om te kunnen verkopen op Bol.com, is het verstandig om te onderzoeken of je producten hiervoor geschikt zijn. Hiervoor kun je de volgende  vragen in acht nemen en als jij hier ‘ja’ op kunt antwoorden, dan kun je van start op het platform.

  • Passen je producten in een van de bestaande categorieën bij Bol.com?
  • Kun je binnen 1 tot 8 werkdagen leveren?
  • Hebben je artikelen ook een EAN-nummer of ISBN-nummer?
  • Sta je ingeschreven bij de Kamer van Koophandel (of het Belgische Handelregister)?
  • Heb je een BTW-nummer?
  • Kunnen klanten je artikelen binnen 30 dagen retour sturen, als ze dat willen?
  • Kun je vragen van klanten binnen 24 uur beantwoorden?
  • Voldoe je aan de algemene servicenormen?

Zo meld je je aan 

Het aanmelden bij Bol.com is in principe zo gebeurd en kun je op twee manieren doen. Je kunt je onder een al bestaande particuliere koopaccount aanmelden als verkoper of je kunt een nieuw account aanmaken.

  • Ga om te beginnen naar de pagina 'Zakelijk Verkopen'. Druk op 'Start verkopen' en daarna op 'Start' als je door wilt gaan. 
Zakelijk verkopen via Bol begin
  1. 1
    Wil je een verkoopaccount aan een bestaand particulier koopaccount koppelen? Kies bij je aanmelding dan voor 'log in'. 
  2. 2
    Wil je een bol.com-account aanmaken om hieraan je verkoopaccount te koppelen? Kies bij je aanmelding dan voor ‘registreren’.

Vervolgens kun je jouw persoonlijk gegevens invullen en moet je de voorwaarden. Aansluitend ontvang je een e-mail waarin wordt gevraagd om je aanmelding te bevestigen middels een validatielink.

Wanneer je dat hebt gedaan, kun je inloggen op je verkoopaccount en kun je nog aanvullende gegevens invullen. Tot slot ontvang je binnen 3 werkdagen een brief met een verificatiecode op het adres waar je bedrijf is gevestigd. 

Je kan de code invullen door in te loggen, nadat je de mailverificatie hebt afgerond. Nadat de code en alle overige gegevens ingevuld zijn, kun je jouw verkoopvoorwaarden bepalen.


Stap #2: Bepaal je verkoopvoorwaarden

Door het bepalen van je verkoopvoorwaarden, geef je de koper meer zekerheid en schep je in ieder geval duidelijkheid omtrent de verwachtingen. Dit zijn een aantal zaken waar je over na dient te denken:

  • Hoelang geef je garantie op jouw artikelen?
  • Welke levertijd wil je hanteren (binnen 1 tot 8 dagen)?
  • Wat is de lengte van de retourtermijn die je wil hanteren?

Bedenk dat een koper zich altijd kan beroepen op de termijnen die jij onder jouw verkoopvoorwaarden invult.

Welke keuzes hierin de beste zijn dien je goed te onderzoeken. Denk hier goed over na, omdat mensen een goede service en kwaliteit steeds belangrijker vinden. Hoe je dit op de juiste manier doet leer je onder andere in deze gratis masterclass >>


Stap #3: Bepaal je verzendmethode


Bol.com hanteert drie verzendmethoden waar je uit kunt kiezen. In dit stappenplan gaan we even uit van twee methoden, namelijk de keuze uit zelf versturen (waarbij je zelf een verzendpartij kiest) óf middels een verzendzegel via Bol.com in je verkoopaccount.

De derde methode is dat je de logistiek uitbesteedt, maar dat is voor een beginnende verkoper niet direct van belang. Wanneer je klaar bent om op te schalen, wordt het interessant. En ook dan adviseer ik om de masterclass te volgen, waar hier dieper op wordt ingegaan. 

Klaar om geld te verdienen

Je hebt nu de eerste stappen doorlopen die je klaarstomen om geld te gaan verdienen via Bol. Maar om goed geld te kunnen gaan verdienen met producten verkopen via Bol, is het belangrijk te weten welke zaken van invloed kunnen zijn op een goede óf juist tegenvallende afzet.

Voordat je een product opneemt in jouw assortiment, zijn er een paar dingen van essentieel belang. We hebben immers wel te maken met mensen. En mensen maken over het algemeen hun beslissing op basis van Emotie en Gevoel. NIET op basis van Logica.

  • Het is belangrijk om jouw product zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Enerzijds door de bezoeker van de juiste informatie (logica) te voorzien. Maar vooral door te prikkelen. Zorg ervoor dat de klant een goed en vertrouwt gevoel krijgt bij jou(w product).

Stap #4: Verkoop je producten als warme broodjes 

Ieder artikel heeft een eigen productpagina. Wanneer je een artikel verkoopt dat ook door andere aanbieders verkocht wordt, dan deel je de productpagina. Om op die pagina de beste productinformatie te kunnen tonen, is het mogelijk om bestaande productinformatie te wijzigen, zodat het beter aansluit op jouw doelgroep. De productinformatie kun je aanpassen onder het desbetreffende artikel in jouw account.

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden

Ik voer regelmatig tests uit door 2 keer hetzelfde product aan te bieden. Alleen dan door middel van twee verschillende productpagina's. Zie het als een splittest. 

Keer op keer blijkt dat klanten kiezen voor een duidelijke productpagina die aanspreekt. Het liefst kan de bezoeker scrollen door diverse afbeeldingen, hoeken en settings van jouw product.​​

De goed opgezette productpagina (en hot-item) zorgt vrijwel altijd voor flinke inkomsten, terwijl een minder opgezette productpagina niets verkoopt en sterker nog… niet eens wordt aangeklikt vanuit de zoekresultaten.

In de kern kun je deze basiseisen aanhouden voor de juiste foto:

  • Bestandsgrootte is minimaal 30 KB en maximaal 25 MB. Ik adviseer je om een afbeelding te plaatsen van rond de 10 MB, zodat jouw bezoekers een scherpe afbeelding te zien krijgen en beseffen dat iemand moeite heeft gedaan om hun te voorzien van de informatie die ze graag willen hebben.
  • Gebruik bij voorkeur 3000 x 3000 pixels. De zoomfunctie werkt correct vanaf een grootte van 1200 x 1200, maar bij 3000 x 3000, blijft de afbeelding bij het inzoomen scherp en geeft een gevoel van kwaliteit.

Stap #5: Vul je webwinkel op Bol.com

Zoeken en toevoegen van jouw artikel

Allereerst zoek je het artikel op dat je wilt verkopen. Ga in je verkoopaccount naar ‘Artikelen’ en kies voor ‘Aanbod per stuk toevoegen’. In de zoekbalk bovenaan kun je artikelen opzoeken door hier een EAN, ISBN, titel of (een deel van) de productbeschrijving in te voeren. Heb je jouw artikel gevonden via de zoekbalk, dan klik je bij dat artikel aan de rechterkant op ‘+ Toevoegen’.

Wat kun je bieden?

Er wordt vervolgens gevraagd tegen welke voorwaarden je dit artikel wil verkopen. Daarmee kun je de volgende gegevens invullen.

  • Voorraad
  • Levertijd
  • Conditie (voor media-artikelen)
  • Verkoopprijs

De eerste drie gegevens zullen geen probleem zijn om in te vullen, maar het bepalen van een verkoopprijs luistert iets nauwer.

De juiste verkoopprijs bepalen

​​Het bepalen van de juiste verkoopprijs is afhankelijk van een aantal zaken. Je wilt er natuurlijk geld aan verdienen. Maar als je niet goed oplet, kun je een stuk minder marge overhouden dan je had ingecalculeerd.

Denk bijvoorbeeld aan de bemiddelingsbijdrage Bol.com, bezorgkosten en zelfs verpakkingskosten. Dus om een juiste prijs te kunnen bepalen, moet je eerst weten welke andere kosten nog gedekt moeten worden. En dan heb je ook nog eens te maken met concurrentie, waarbij je jezelf niet uit de markt wilt prijzen. Maar geen nood, ik ga je helpen de juiste verkoopprijs te bepalen. Maar daarvoor hebben we eerst wat meer informatie nodig over de extra kosten aan de hand van een voorbeeld. In het onderstaande voorbeeld gaan we een horloge verkopen.


Stap #6: Verkopen via Bol kosten 

Wanneer je gaat verkopen via Bol.com krijg je te maken met diverse kosten. Hieronder bespreek ik er drie.

Bemiddelingskosten

Stel, je hebt een fantastisch horloge te koop gezet. Je hebt een aantrekkelijke productomschrijving geschreven en prachtige foto’s gemaakt om erbij te plaatsen. Je vraagt voor het horloge een bedrag van 60 euro.

Let er dan op dat Bol.com een vaste fee en een variabel fee hanteert. Je ziet bij het invoeren van het bedrag direct wat de afdracht naar Bol.com is. In het geval van dit horloge is een kleine 10 euro, waardoor ik grofweg 50 euro overhoud. Maar dan zijn we er nog niet.

Verzendkosten

De verzendkosten zijn ook afhankelijk van hoe ik het horloge willen versturen. Dit doen ik altijd via pakketpost, in combinatie met Track & Trace. Waarom? Omdat het de koper zekerheid biedt.

Niet alleen de koper, maar ook jou biedt het zekerheid. Mocht er een claim ontstaan door de koper waarbij gezegd wordt dat ze het niet hebben ontvangen, kan ik als verkoper ook een bewijs overleggen dat het is afgeleverd. Het mes snijdt in dit geval aan twee kanten, alleen kost dit mes gemiddeld 6,50 euro.

Verpakkingskosten

Het product verpakken en mooi in een kant-en-klaredoos verzenden is natuurlijk niet gratis. Voor een klein doosje betaal ik gemiddeld 3 euro (bij bulkinkoop). Dat zorgt ervoor dat mijn totale verzendkosten een kleine 10 euro zal gaan kosten.

Tel daarbij de bemiddelingsbijdrage en verzendkosten bij op en zo zie je dat je rekening moet houden met ongeveer 20 euro aan kosten.


Stap #7: Winstberekening (voorbeeld)

Ik heb de horloges ingekocht voor 15 euro per stuk. Deze 15 euro haal ik van de verkoopprijs af en dan houd ik bruto 45 euro over. Maar om te zien wat ik netto overhoud, moet ik ook de bemiddelingskosten, verzendingskosten, verpakkingskosten en btw van dit bedrag halen. 

Verkoopprijs is 60 euro. Min 15 euro inkoopprijs. Dus dat is dan 45 euro waar 10 euro (bemiddelingskosten Bol.com) en 10 euro (verzending en verpakking) afgaan. Dat zorgt ervoor dat ik nu 25 euro overhoud. 

Daarnaast moet er uiteraard 21% BTW afgedragen worden. Dat is afgerond zo'n 5 euro (voorbelasting ook meegerekend). Netto houd ik dus 20 euro over.

Dat is een rendement van 133%. Natuurlijk had ik meer kunnen verdienen wanneer ik het horloge zonder bemiddeling van Bol.com had verkocht. Maar dan zou ik er veel meer werk aan hebben om dit product aan de man te brengen, los van het feit dat het klantenbestand van Bol.com een stuk groter is dan dat van mij.

En bedenk ook even dat ik niet 1 horloge heb gekocht, maar dat ik er in dit geval 50 heb weten te kopen. En als ik deze allemaal kan verkopen via Bol.com, verdien ik netto 1000 euro aan. Dat is leuk meegenomen voor slechts één item.

Zorg dat het rendabel is voor jou EN de klant

Als je deze berekening hebt gemaakt en jouw prijs niet rendabel is (en je dus verlies maakt), kun je de verkoopprijs aanpassen en zo bekijken hoe je winst kan maken. Het meest ideale is om een uniek product te verkopen, zodat je de vele andere verkopers uitsluit als concurrentie.

  • In dat geval is je vraagprijs niet afhankelijk van de prijs die door andere verkopers zijn ingesteld.

Besef je trouwens wel dat het bovenstaande voorbeeld van toepassing is op verkoop in Nederland. België behoort ook tot het afzetgebied van Bol.com, maar deze optie kun je uitschakelen. Hierdoor krijg je enkel kopers uit Nederland.

Maar als jij een mooi product hebt en de verzendkosten naar België hebt meegerekend, vergroot je hiermee wel jouw verkoopbaarheid. Meer warme bezoekers aantrekken betekent over het algemeen meer sales.

Wil jij een product verkopen waar al een hoge concurrentie op staat? Dan hoeft dat geen nadeel te zijn. Integendeel zelfs. Wanneer je ziet dat er veel concurrentie is op de verkoop van een bepaald product, dan geeft dat weer dat er VEEL geld in te verdienen valt. Immers, er zijn veel mensen bereidwillig het product te kopen en verkopen.

Wees je concurrentie te slim af door de trucs en simpele technieken uit de masterclass >>


Hoe bepaal je je niche?

Het vinden van de juiste niche is net zoiets als het vinden van een vijver overvol vis. Het mooiste is natuurlijk dat jij de eerste (en laatste) visser bent die de vijver mag leegvissen.

Wanneer je daarom een winstgevende niche/productgroep hebt gevonden, wees dan voorzichtig met het delen van je succes. Maar in de afgelopen jaren ben ik zo fortuinlijk geweest om een aantal bijzondere niches te vinden die ik met je wil delen. 

  • Finger Fidget Spinners. Een markt die inmiddels volledig verzadigd (en niet eens actueel meer is), maar waar ik al vrij vroeg het gevoel had dat dit iets groots zou kunnen worden. Het was een risico op het moment dat ik het groot in kon kopen, maar binnen drie weken wist ik ruim 4700 spinners te verkopen. Na deze run had ik in de gaten dat de rage was aangeslagen en dat de kans klein was dat dit weer zou gebeuren. Dit merkte ik ook vooral nadat ik op verschillende markten marktkramen zag staan met Spinners. Dus ik heb mijn winst gepakt en ben op zoek gegaan naar het volgende winstgevende product. In de masterclass wordt overigens afgeraden om met 'trends' zoals deze mee te gaan. Ik heb puur geluk gehad, maar vaak blijf je na een trend achter met overgebleven (niet verkochte) spullen.
  • Instrumenten met leerboekUit een faillissement kreeg ik de kans om zeer goedkoop een flinke partij muziekinstrumenten met leerboeken op te kopen. De verkoper vertelde me dat het zijn hardst lopende producten waren, maar dat hij daarmee niet zijn winkel kon openhouden. Ik twijfelde, maar besloot de beste man op zijn woord te geloven. Het was een partij van 300 instrumenten, allemaal voorzien van een lesboek. En binnen twee maanden was ik door de 300 sets heen. Wellicht hielp het dat het rond november/december was en iedereen op zoek was naar een cadeau, maar wat hebben we genoten van een heerlijke kerst dat jaar.

Let GOED op met welke producten je gaat verkopen

Vaak kun je het beste om je heen kijken goed onderzoeken waar behoefte naar is. Niet alles zal het zo goed doen als de twee voorbeelden hierboven. Daarnaast heb ik regelmatig producten gehad waarbij ik totaal de mist in was gegaan.

Belangrijk is om GOED onderzoek te doen. Daarnaast wil je een aantal productgroepen voorkomen. Vooral de trends zoals fidgetspinners en seizoensproducten zoals zonnebrillen en kerstslingers wil je niet gaan verkopen. Hier haal je slechts tijdelijk omzet uit waarna het daarna keldert. Niemand koopt in de lente meer kerstslingers.

Het geeft uiteindelijk een kick als je ziet dat wat je doet zijn vruchten afwerpt. De resultaten komen vanzelf uit ervaring en kennis. Zoek producten die je het gehele jaar kunt verkopen en waar ook al op dit moment geld aan uit wordt gegeven. Dan weet je dat je goed zit.

Op den duur, als je bereid bent hierin te BLIJVEN doorgaan en jezelf te blijven ontwikkelen, zal de winst alsmaar stijgen. Je wordt slimmer in wat je doet en je leert de kneepjes van het vak goed kennen.

Om veelgemaakte fouten voor te zijn en een pad voor jezelf uit te stippelen die bijna 100% de garantie geeft op succes, volg je deze (gratis) masterclass >>


Klantenservice en klachtenafhandeling

Bol.com fungeert bij klachten ook als tussenpersoon. De koper kan zijn klacht indienen via Bol.com en zij geven dan de kans op hierop te reageren (en een oplossing te bieden). Bol.com eist echter wel dat je binnen 24 uur reageert.

Doe je dit niet, dan zal Bol.com zelf de klacht in behandeling nemen en vaak betekent dit dat ze het voordeel van de twijfel aan de koper toebedelen. Wees slim en pak klachten dus zo snel mogelijk op.


Mijn ervaringen met verkopen via Bol

Het kost even tijd, maar wanneer je alles onder de knie hebt is hier een heerlijk inkomen uit op te bouwen. Het mooie is dat Bol.com juist WIL dat mensen en organisaties gaan verkopen via hun platform. 

Hoe meer (succesvolle) verkopen er worden gedaan via de website, hoe meer bemiddelingskosten zij toegewezen krijgen. Het is allemaal een kwestie van geld. Vandaar dat ze het zo makkelijk mogelijk maken voor jou en mij om op hun platform producten (geautomatiseerd) te verkopen.

Voordelen van zelf producten via Bol.com

  • Je krijgt een bijzonder groot publiek en zogeheten exposure voor jouw aangeboden producten.
  • Kopers hebben veel vertrouwen in Bol.com en daarmee ook in bedrijven waarmee ze samenwerken. Dat maakt het voor kopers makkelijker om iets te bestellen, omdat ze veelal goede ervaringen met deze webwinkel hebben.
  • Volledig geautomatiseerd systeem, waarbij kopers op de hoogte worden gehouden over de status van hun bestelling via Bol.com.
  • Nadat je je product hebt ingevoerd, heb je er geen omkijken meer naar (tot er een bestelling komt). Ook als er een andere verkoper is en hetzelfde product goedkoper aanbiedt, krijg je een melding om nog eens naar je prijs te kijken. Hierdoor hoef je dus niet continu prijsstellingen in de gaten te houden.
  • Verkoopkanaal voor Nederland en België.

Wat zijn de nadelen?

  • Je betaald bemiddelingskosten aan Bol.com, die je niet zou hebben als je het item direct zou verkopen zonder tussenkomst van een tussenpartij.
  • Er zijn steeds meer verkopers; wat ervoor kan zorgen dat de productprijzen aanzienlijk gedrukt kunnen worden. Handel slim en zoek naar unieke producten om aan te bieden. Of blink uit van de concurrentie in niches waar veel geld te verdienen valt.
  • Je moet secuur en snel handelen wanneer er orders zijn. Het is belangrijk dat je voldoet aan de verkoopvoorwaarden waaronder je het product hebt aangemeld. Dat wil zeggen dat je dus zeker moet zijn dat je kan voldoen aan bijvoorbeeld de genoemde levertijd. Doe je dat niet, loop je kans op een slechte review met als gevolg een slechte reputatie.

Partnerprogramma van Bol.com 

Bol.com biedt ook de mogelijkheid om deel te nemen aan hun Partner Programma. Wellicht komen we hier later uitgebreider op terug, maar in het kort betekent het dat je producten die al verkocht worden via Bol gaat promoten. Bij iedere sale die er via jou wordt gemaakt, krijg jij een commissie. Je hoeft dan ook verder niets te doen aan de verzending en verpakking. Dat wordt verder allemaal via Bol.com geregeld.

Dit is een vorm van affiliate marketing.


Effectief & efficiënt jouw eigen e-commerce business opzetten met deze masterclass

Ik heb je veel verteld over het verkopen via Bol.com en je klaargestoomd om een verkoopaccount op te starten, je producten goed te etaleren en hopelijk hiermee de eerste slag te slaan met de eerste van vele sales via Bol.com.

Maar er is zoveel meer te vertellen en zoveel meer rendement te behalen uit deze verkoopmethode, dat ik je wil aanraden deze masterclass te volgen.

Hierin leer je hoe jij succesvol een goed product kan vinden om te verkopen en kan hij je helpen om letterlijk duizenden euro’s per maand te verdienen.

Bekijk voor mijn eerlijke ervaringen met deze Bol Masterclass de review >>

Naast het hele business gedeelte leer je in de Bol Masterclass ook wat de juiste mindset is om te ondernemen. 

BOL Masterclass

Niet iedereen heeft het direct in zich om een goede ondernemer te zijn, maar met deze masterclass van Jia Ruan elimineer je innerlijke blokkades. Daarnaast leer je in de masterclass hoe je het verkoopproces automatiseert, zodat jij zo MIN mogelijk te maken hebt met transport, opslag en klachtenafhandeling!

Hierdoor ben je niet meer te stoppen en zal je nog meer sales maken dan je al deed. 

Heel veel succes met verkopen via bol!

Vertrouwelijke aanbieding

Hopelijk heb je veel waarde gehaald uit deze startersgids voor het effectief & winstgevend boeken en andere producten verkopen via bol.


Tenslotte wil ik je graag een leuk extraatje meegeven. Mocht je nu LAAIEND enthousiast zijn om zelf aan te slag te gaan. Vanuit huis geld verdienen via Bol.


Je kunt namelijk met de Bol Masterclass van Jia Ruan met korting aan de slag gaan. Hieronder zie je de huidige aanbieding.


Of bezoek de website voor meer informatie.

Online Rijkdom Specialist

Producten verkopen op Bol

7.5

Rendement

7.5/10

Effectiviteit

8.5/10

Gemak

8.3/10

Betrouwbaarheid

8.2/10

Concurrentie

5.0/10
Robert Jansen

Het is geweldig om te kunnen "leven" van het internet. Hoe ik dit binnen 2,5 jaar heb gerealiseerd, deel ik graag (gratis) met jou. Als een simpele dude uit de Achterhoek het kan, waarom zou jij het dan niet kunnen!?

  • Avatar Richard schreef:

    Misschien wel zo netjes om er ff een disclaimer bij te zetten dat je een affiliate van de Bol Masterclass bent en een commissie krijgt als mensen via jouw link zich aanmelden voor de Bol Masterclass….

  • Avatar Mark schreef:

    waarom word hier niks verteld over btw? Bij het voorbeeld van de horloge van 60eu moet je dus 21%, rond de 12 euro afdragen. Hierdoor is je winst dus niet 25 euro maar slechts 13eu.

    • Avatar Robert Jansen schreef:

      Hoi Mark, je hebt gelijk.

      Het afdragen van de BTW was ik vergeten erbij te vermelden.
      Alleen komt het in dit geval gunstiger uit met inachtneming van de voorbelasting.

      Bij dit voorbeeld hoef je dan ook niet 12 euro af te dragen maar afgerond zo’n 5 euro.

      Bedankt voor jouw alertheid!

      Groetjes,

      Robert

  • >